!-- Javascript Ad Tag: 6454 -->

Wednesday, September 23, 2015

Vi unngår inkludert taperne.

Turen var ikke ferdig (375)

(Del 375), Depok, West Java, Indonnesia 21. september, 2015 21:50 pm).

Vi unngår inkludert taperne.

Når dommedag kommer, så Guds ord i sitt ord i Koranen, at de er for å leve i verden, blant annet alltid gjøre ugagn i landet, grådige i å få næring til alltid brenne skogen uforsiktig, forårsaker ødeleggelse av skog, regn røyk skadelige organismer livet, skape usikkerhet naboer, skjemme bort deg selv med en selvmords eller røyk (tobakk), mens fatwaer har blitt utstedt de lærde (Ulama og Muhammadiyah Indonesia Saudi Arabia) bestemmer seg for å røyke er haraam.
Også selvmord i form av vertikale legemidler (medikamenter / heroin og lignende), truet Gud vil omvende om ikke umiddelbart kastet i helvete.
Vi må også sikre våre naboer føler seg trygge og kan leve side om side med oss, selv om de er av forskjellige religioner, rase, hudfarge, og et annet språk og nasjon. State.

Istiqomah

Av
Ustadz Ustadz Ismail Abu Muslim al-Atsari



Faktisk favoriserer av Allah Ta'ala til sine tjenere er ikke begrenset. Blant de største fordel er deilig og den islamske tro. Likeledes favoriserer istiqomah ovenfor tro. Dette indikeres ved hadith nedenfor:

عن سفيان بن عبد الله الثقفي قال قلت يا رسول الله قل لي في الإسلام قولا لا أسأل عنه أحدا بعدك قال قل آمنت بالله فاستقم

Fra Sufyan bin Abdullah ats-Tsaqafi, sa han: Jeg sa: "O Allahs sendebud, fortell meg i Islam ett ord som jeg ikke ville spørre noen etter deg!" Han svarte: "Si:" Jeg er en troende ", deretter istiqomahlah". [Rapportert av muslimsk, nei. 38; Ahmad 3/413; Tirmidhi, nei. 2 410; Ibn Majah, nei. 3972].

BETYDNING istiqomah
Imam Ibn Rajab al-Hanbali rahimahullah (død 795 H) sa, forklarer betydningen av forutsigbarhet og plasseringen av denne hadith ved å si: "istiqomah forfølger en rett bane, som er den rette religion, uten å snu til høyre eller til venstre. Og istiqomah inkluderer gjør alt lydighet født og den indre og la alle ting som er forbudt. Dette vil da inkludere alle religioner ". [1]

Fra ovenstående er det kjent at størrelsen istiqomah dette er rett religion. Lydighet er å gjøre som befalt av uten å passere grensen, uten å følge ønskene-begjær, selv om folk tror på det som overdrivelser eller redusere. Allah den Opphøyde sier:

فاستقم كما أمرت ومن تاب معك ولا تطغوا إنه بما تعملون بصير

Så istiqomahlah (holde deg på rett vei), som befalt, og (også) de som har vært med deg omvende seg og ikke overskride grenser. Faktisk kan han da se alt det dere gjør. [Hud / 11: 112].

Allah sier også:

فلذلك فادع واستقم كما أمرت ولا تتبع أهواءهم وقل آمنت بما أنزل الله من كتاب وأمرت لأعدل بينكم الله ربنا وربكم لنا أعمالنا ولكم أعمالكم لا حجة بيننا وبينكم الله يجمع بيننا وإليه المصير

Så derfor tilkalle (deres religion), og istiqomahlah (fortsatt i religion fremover og forkynne) som befalt, og ikke følger sine egne lyster. Og si:.. "Jeg tror på alle bøkene avslørt Allah og jeg er pålagt å gjøre rettferdighet blant dere Allah er vår Herre og Gud du For oss våre gjerninger og for deg dine gjerninger, er det ingen krangel mellom oss og du vil Allah samle oss og til Ham stedet tilbake (oss) ". [Shura / 42: 15].

Istiqomah HEART AND STYREMEDLEMMER
Imam Ibn Rajab al-Hanbali sa rektor istiqomah er istiqomah hjertet på toppen av monoteisme, som beskrevet Abu Bakr og andre mot Allahs ord:

إن الذين قالوا ربنا الله ثم استقاموا

Ja, de som sier: «Vår Herre er Allah" og deretter de istiqomah (bekrefter sin etablering "[Al-Ahqaf / 46: 13]..

(Ie) at de ikke slår til andre enn Ham.

Når leveren har istiqomah ovenfor ma'rifah (kunnskap) mot Allah, khasyah (frykt) til Allah, Allah opphøye, hedre ham, elsker ham, ønsker ham, stoler på ham, be til ham, stoler kepada- ham, og vende seg bort fra ham hverandre; deretter alle lemmer også istiqomah ovenfor lydighet mot ham. Fordi leveren merupaka kongen av alle lemmer, og alle medlemmer av kroppen er leveren hæren. Så hvis kongen istiqomah, hæren og folk istiqomah også.

Likeledes, Allahs ord:

فأقم وجهك للدين حنيفا

Hadapkanlah deretter med en rett i ansiktet til religion Allah -Rûm / 30 punkt 30 skal tolkes ved å rense den intensjon og vilje til Allah alene, ingen partner for ham.

Etter hjertet, da den største saken som også holdt isitqomahnya snakkes, fordi det er hjertet oversetter og varsleren (innhold) i leveren. Derfor, etter profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam bestilt istiqomah, testamentere han å opprettholde oral.

I Musnad Imam Ahmad fra Anas bin Malik, profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, sa han:

لا يستقيم إيمان عبد حتى يستقيم قلبه ولا يستقيم قلبه حتى يستقيم لسانه ولا يدخل رجل الجنة لا يأمن جاره بوائقه

Troen på en tjener vil ikke istiqomah, slik at hans hjerte istiqomah. Og en tjeners hjerte vil ikke være istiqomah, så hans verbale istiqomah. Og den personen som nabo er ikke trygt fra sine forbrytelser, vil ikke komme til himmelen. [Rapportert av Ahmad, nei. 12636, dihasankan av Shaikh Salim al-Hilali i Bahjatun-Nazhirin, 3/13].

Nevnt i Tirmidhi (ingen 2407.) Fra Abu Said al-Khudri i marfuu 'og mauquf:

إذا أصبح ابن آدم فإن الأعضاء كلها تكفر اللسان فتقول اتق الله فينا فإنما نحن بك فإن استقمت استقمنا وإن اعوججت اعوججنا

Hvis sønn av Adam kom inn i morgen nesten alle hans lemmer sa beskjedent til muntlig: "Takwalah til Allah i å opprettholde våre rettigheter, faktisk, avhengig vi til deg hvis du istiqomah, da vi også istiqomah, hvis du avviker (fra brukeren). Vi divergerer også [Tirmidhi, no 2407;.. dihasankan av Shaikh Salim al-Hilali i Bahjatun-Nazhirin 3/17, no 1 521].. [2]

VIRTUE istiqomah
Istiqomah ikke lett. Men vil man få ånden i istiqomah ved å vite forrang. Allah den Opphøyde sier forkynne forrang som skal oppnås av folk som istiqomah:

إن الذين قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل عليهم الملائكة ألا تخافوا ولا تحزنوا وأبشروا بالجنة التي كنتم توعدون

Ja, de som sier: «Vår Herre er Allah" og deretter de istiqomah (bekrefter sin posisjon), da englene vil komme over dem, og sa: «Vær ikke redd, og ikke føler seg trist, og juble med Jannah har lovet Allah dere» , [Fush-Shilat / 41: 30].

I et annet vers Allah den Opphøyde sier:

إن الذين قالوا ربنا الله ثم استقاموا فلا خوف عليهم ولا هم يحزنون) 13 (أولئك أصحاب الجنة خالدين فيها جزاء بما كانوا يعملون

Ja, de som sier: «Vår Herre er Allah", så de forblir istiqomah (fast fast etablering i monoteisme og rettferdige gjerninger) så er det ingen interesse for dem, og de er ikke (også) sørge. De er innbyggerne i Paradise, vil de rette seg der; som en belønning for det de har gjort. [al-Ahqaf / 46: 13-14].

KOMPLETT istighfar istiqomah
Mennesker sikkert har sine ulemper. Mennesker vil ikke være i stand til å gjennomføre denne religionen som helhet perfekt. Derfor Allah Ta'ala befalt istighfar etter bestilling istiqomah. Allah Subhanahu wa Ta'ala sier:

قل إنما أنا بشر مثلكم يوحى إلي أنما إلهكم إله واحد فاستقيموا إليه واستغفروه وويل للمشركين

Sier: "Se, jeg er bare en mann som deg, åpenbart for meg at Herren er Gud den allmektige, så istiqomahlah (hold til den rette veien) mot ham og be om Hans tilgivelse, og ve dem som hans kollega [fush-Shilat / 41: 6]..

Iman Ibn Rajab sa: "I Allahs ord" og deretter holde seg på den rette sti som fører til ham og be om Hans tilgivelse », et tegn på at den uunngåelige ulempe i (løping) istiqomah bestilt, deretter reparert med istighfar som krever omvendelse og Ruju 'mot standhaftighet ". [3]

ÅRSAKER istiqomah
Faktisk fører istiqomah veldig mye. Blant de viktigste grunnene som gjør noen forutsigbarhet i veien for Allah Ta'ala er som følger:
1. Vurderer Koranen.
2. praktiserer religion Allah.
3. Bønn.
4. Dhikr.
5. Utvikling av tro.
6. Imitere Salafush-Salih og lærde istiqomah.
7. Kjærlig Gud og Hans sendebud mer enn andre.
8. Kjærlighet og hat noe på grunn av Allah.
9. Gjensidig testamente av al-Haq, tålmodighet og medfølelse.
10. Overbevist om fremtiden for islam.

Her er en liten forklaring om istiqomah, kan være nyttig.

Allah vet best.

[Kopiert fra bladet utgave av As-Sunnah 06 / År XVII / 1435H / 2014M. Utgivere Foundation Standing Committee istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo Solo 57 183 Tlf. 0271-858197 Faks 0271-858196]

TAP essensielle

Av
Shaikh Abdul Bari ast-Tsubaiti



Alle vil ønske å alltid være glad og aldri ønsket elendighet selv for et øyeblikk. Alle ønsker å alltid være heldig og maksimal innsats for å unngå tap, men hva med å si, fakta taler ellers. Ikke alle mennesker i verden som ønsker å materialisere seg, noen ganger det nettopp for å unngå å bli et faktum som må aksepteres, selv bitter. Tap fortsette å plage. Dette bitter virkelighet adresseres med ulike holdninger, alt fra ekstrem holdning til middelmådig. Noen ganger er det nettopp den holdningen som lider skade eller ny, for eksempel selvmord - na'ûdzu billâh-, ødelagt eiendom, skade seg selv eller skade en annen person. Men det er også å ta med en avslappet, rolig og tålmodighet. Han innser at det tap han lider i denne verden er ikke det endelige tapet, ikke et tap som vil bringe evig lidelse; Han er ikke en ulempe nevnt av Allah i Hans ord:

قل إن الخاسرين الذين خسروا أنفسهم وأهليهم يوم القيامة ألا ذلك هو الخسران المبين

Si: "Ja, de som mister er de som skader seg selv og sine familier på dommedag". husk at så det er en reell tap. [Az-Zumar / 39: 15]

Tap som nevnt i avsnittet over at tapet av det essensielle, noe som vil føre til evig anger. Tap på dommedag; tap av menneskelig godhet og ondskap da veide vekten fagreste inneholder ingen juks i det hele tatt. Måtte Allah redde oss alle fra slike tap.

Tap på dommedag er et resultat av våre handlinger under livet i verden. Hvis sjansen for overlevelse kan benyttes av både som en forretningsmann og en maksimal kapital benytte en svært begrenset forsøk på å tjene så mye som mulig, så Allah vil, vil vi bli frelst fra slike tap.

De verste tap som rammer en person er et tap som rammer hans religion, da disse tapene vil føre til evig pine i etterlivet. Tap påvirker ens religion er den verste katastrofen for noen. Derfor mellom bønn av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam er:

... ولا تجعل مصيبتنا في ديننا

Har du skapt katastrofe på vår religion

Videre, hvis en katastrofe på denne religionen å dra ham inn i dalen med frafall - na'ûdzu Billah.

Blant de karakteristikker av mennesker som led tap med det endelige tapet er en from gjerning hun savner sjanse i livet. Han la sjansen gå fra oss, slik at når døden endelig kommer, veldedighet kabaikan han hadde gjort var en liten, mens stygghet montering. I så fall ville det beseire den stygge vekter godhet. Folk som dette, inkludert taperne, som ordet av Allah:

والوزن يومئذ الحق فمن ثقلت موازينه فأولئك هم المفلحون) 8 (ومن خفت موازينه فأولئك الذين خسروا أنفسهم بما كانوا بآياتنا يظلمون

Skalerer den dagen det er sannheten (rettferdighet), deretter den som vekter vennlighet, de er de heldige. Og den som skalerer godhet lys, slik at folk som skader seg selv. [Al-A'raf / 7: 8-9]

Tegn på de andre taperne er ofte reneged på løftet, noe som gjør ugagn i landet ved å spre tvilsomt og vekker begjær. Allah sier:

الذين ينقضون عهد الله من بعد ميثاقه ويقطعون ما أمر الله به أن يوصل ويفسدون في الأرض أولئك هم الخاسرون

(Nemlig) de som bryter pakten med Gud etter at avtalen var fast, og bestemme hva Allah befalte (dem) som skal sammenføyes, og gjør ugagn i landet. Det er de som taper. [Al-Baqarah / 2: 27]

Folk underdanige og lydige mot de vantro og gi lojalitet til dem også blant karakteristikkene av taperne. Koranen har advart sterkt mot handlinger som førte til denne dårlig resultat. På grunn av de vantro vil den prøve å gjøre oss som dem. Allah sier:

يا أيها الذين آمنوا إن تطيعوا الذين كفروا يردوكم على أعقابكم فتنقلبوا خاسرين

Dere som tror, hvis du hører på de vantro, de bringer deg tilbake til rygg (til vantro), og vær dere menn som taper. [Ali Imran / 3: 149]

Inkludert de taperne på den dagen dommen er de som tilber bare Allah da han fikk nåde av godhet, da hennes liv komfortabel, behagelig og velstående eller hennes tilbedelse av Allah når det er klart det kan være lønnsomt eller verdslig lov. Allah sier:

ومن الناس من يعبد الله على حرف فإن أصابه خير اطمأن به وإن أصابته فتنة انقلب على وجهه خسر الدنيا والآخرة ذلك هو الخسران المبين

"Og av menneskeheten er det de som tilber Allah ved å være på kanten (ikke med overbevisning); Så hvis han kjøpte dyder, han er fortsatt i den tilstanden, og hvis han blir truffet av en katastrofe, slår den bakover. Hun være uheldig i verden og i det hinsidige. Slik det er en reell tap. [Al-Hajj / 22: 11]

Inkludert tap også er de som neglisjert av familie rikdom og så kan ikke tilbe Allah. Allah sier:

يا أيها الذين آمنوا لا تلهكم أموالكم ولا أولادكم عن ذكر الله ومن يفعل ذلك فأولئك هم الخاسرون

Dere som tror, la ikke din rikdom og barn avlede deg fra tanken på Gud. Så den som gjorde så de at folk er taperne. [Al-Munafiqun / 63: 9]

Og mange flere vers i Koranen som nevner ordet tapere og de tingene som forårsaker tap. Dette er alt for å minne folk om å ikke bli truffet av tap som følge ubeskrivelig lidelse konsekvensene i livet heretter.

Til slutt, vi ber til Allah for å beskytte og redde oss fra slike tap.

Hvordan kan vi unngå slike tap? Når en virksomhet som kan være lønnsomt?

Svaret har blitt beskrevet i Koranen med en klar forklaring av Koranen, Surah al-'Ashr.

I et annet vers beskrevet tegn lønnsom virksomhet og er garantert ikke å bli berørt av tapet. Allah sier:

يا أيها الذين آمنوا هل أدلكم على تجارة تنجيكم من عذاب أليم) 10 (تؤمنون بالله ورسوله وتجاهدون في سبيل الله بأموالكم وأنفسكم ذلكم خير لكم إن كنتم تعلمون

Dere som tror, sukakah du jeg vise deg en handel som kan redde deg fra en smertefull pine? (Ie) dere tror på Gud og Hans sendebud og strever i veien for Allah med sin rikdom og sjel. Det er bedre for deg, hvis dere bare visste. [Ash-Shaff / 61: 10-11]

Allah sier også:

إن الذين يتلون كتاب الله وأقاموا الصلاة وأنفقوا مما رزقناهم سرا وعلانية يرجون تجارة لن تبور

Sannelig de som alltid lese Allahs bok og etablere bønn og tilbringe ut partiet av næring som vi skjenket dem i hemmelighet og åpent, ble de ventet handel som har ingenting å tape. [Fatir / 35: 29]

Det er svaret. Det er slik og hvilke tiltak som kan iverksettes for å unngå tap og gjøre en fortjeneste. Den som omsorgssvikt og ignorere den måten gitt av Allah den allmektige, tapet vil absolutt ikke uunngåelig, og han vil føle anger makeløs. Han vil angre på sin oppførsel som har blitt spolert sjanse veldedighet som aldri vil komme tilbake igjen. Han vil angre ham, som Allah sier om dem er:

حتى إذا جاءتهم الساعة بغتة قالوا يا حسرتنا على ما فرطنا فيها وهم يحملون أوزارهم على ظهورهم ألا ساء ما يزرون

Slik at når dommen kommer til dem plutselig, sa de: «Hva vi beklager magnitude, mot vår uaktsomhet om slutten av det!", Mens de bære syndene på ryggen. Husk, det onde var hva de tåler det. [Al-An'am / 6: 31]

Måtte vi alle fortsette å være i veiledning av Allah og alltid får taufiq av Allah å gjøre godt i samsvar med reglene i Allah.

(Tilpasset fra en preken av Sheikh Abdul Bari ast-Tsubaiti i Masjid an-Nabawi, 30. Jumada End 1434 H med tittelen al-Khasâtul Haqîqiyatu)

[Kopiert fra bladet utgave av As-Sunnah 06 / År XVII / 1435H / 2014M. Utgivere Foundation Standing Committee istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo Solo 57 183 Tlf. 0271-858197 Faks 0271-858196]

No comments:

Post a Comment